فتانهفتانه، تا این لحظه: 51 سال و 10 ماه و 20 روز سن داره
فرامرز (همسرم )فرامرز (همسرم )، تا این لحظه: 61 سال و 4 ماه و 29 روز سن داره
طاها(پسرم)طاها(پسرم)، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

دانلود کتابخانه من

یک زن فعال و علاقمند به کتاب خوانی و یک نتورکر خیلی فعال .

8 نکته ی طلایی برای یادگیری سریع انگلیسی

1398/1/19 8:51
نویسنده : فتانه
463 بازدید
اشتراک گذاری

1- هر مطلبی را بخوانید

برای یادگیری سریع انگلیسی باید هر چیزی را که در دسترس شماست بخوانید. از کتابهای داستان یا رمان کلاسیک گرفته تا روزنامه، مجله، صفحه ی وب سایت، جلد کتابها و یا حتی قوطی های خوراکی های بسته بندی شده را بخوانید. در واقع، هر چه را که دم دست خود دیدید بخوانید. چرا؟ چون هر کدام از این ها پر از لغت های خوشمزه و آبداری هستند که به کار شما می آیند. شما آنها را در کانتکس خود یاد می گیرید و اینگونه بهتر در خاطر شما خواهد ماند. از طرف دیگر، یادگیری کلمات و عبارتها برای ساختن انبار مهمات انگلیسی شما بسیار ضروری است!

2- از لغت ها و عبارتهای جدید نت برداری کنید

نت برداری واقعا روی یادگیری سریع انگلیسی تاثیر خوبی دارد. اغلب ما وقتی از لغتی در یک متن لذت می بریم تا مدتی آن را به خاطر می سپاریم. اما، فکر نکنید که لذت بردن از کلمه ای تضمین کننده ی به خاطرسپاری همیشگی آن است. برای مبارزه با فراموشی لغات، آنها را در یک دفتر کوچک یادداشت کنید و همیشه دم دست داشته باشید. حتی، اگر توانستید کانتکس آن را هم در یک یا چند جمله بنویسید. این کار زمانی که آن کلمه را فراموش کردید بسیار به دردتان می خورد و باعث صرفه جویی در زمان می شود.

3- به صورت زنده با دیگران حرف بزنید

اگر قادر به حرف زدن و ارتباط برقرار کردن نباشید زبان جدید به چه درد شما می خورد؟ به لطف شبکه های مجازی شما عادت کرده اید بدون اینکه زبانتان تکان بخورد حرف بزنید. ممنون تلگرام، ممنون واتس آپ، ممنون اینستاگرام، ممنون…! اما، یادتان باشد که برای یادگیری سریع انگلیسی به مکالمه هایی فکر کنید که در آن زبان شما می چرخد. اگر به صورت گفتاری از زبان استفاده کنید سریع تر و بهتر یاد خواهید گرفت. افراد آنلاین برای مکالمه ی زنده پیدا کنید، در دوره های آموزشی شرکت کنید و یا کلاسهای آنلاین داشته باشید.

4- عضو کانال های انگلیسی پادکست یا یوتیوب شوید

آیا شما به طنز، بلاگینگ، سیاست، آشپزی و یا … علاقه دارید؟ یک یا چند کانال را بر طبق علاقه ی خود انتخاب کنید و عضو آنها شوید. در حین رانندگی و یا انجام کارهای دیگر به آنها گوش کنید. در ابتدا شاید تلفظ ها برایتان سخت و غیر قابل فهم باشد ولی خیلی زود عادت می کنید و لغت های بسیار زیادی یاد می گیرید.

5- به کشورهای دیگر سفر کنید

اگر امکان سفر به کشورهای دیگر را دارید حتما این کار را بکنید. سفر به کشور انگلیسی زبان از بهترین شیوه های یادگیری سریع انگلیسی است. بر طبق علاقه ی خود، آب و هوا و آداب فرهنگی مورد نظر خود کشوری را انتخاب کنید و به آن سفر کنید.

6- زیاد سوال بپرسید

اگر به دنبال یادگیری سریع انگلیسی هستید کنجکاو باشید! از همان هنگامی که یادگرفتن را شروع کردید سوالات زیادی در ذهن شما به وجود خواهد آمد. خودتان را در شک نگه ندارید! به دنبال پاسخ سوالهای خود باشید. پیدا کردن جواب هر سوالی برایتان لذت بخش خواهد بود و روز به روز پیشرفت خواهید کرد.

7- از چیزهایی شروع کنید که واقعا به آنها نیاز دارید

اگر مدام به انگیزه ی یادگیری خود فکر کنید و منابع را بر اساس آن انتخاب کنید یادگیری سریع انگلیسی امکان پذیر خواهد بود. نوع لغت ها و گرامر در کانتکس های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد انگلیسی را برای سفر، برخی برای تحصیل در یک کشورانگلیسی زبان، برخی برای تجارت و … انتخاب می کنند. هر کدام از این افراد باید بر اساس نیاز و انگیزه ی خود منابع یادگیری را انتخاب کنند تا پیشرفت سریع داشته باشند.
افرادی هم هستند که فقط به این دلیل انگلیسی یاد می گیرند که دوست دارند چیزی را یاد گرفته باشند. این افراد معمولا چندان موفق نیستند.

8- با خودتان دشمنی نکنید!

وقتی احساس می کنید پیشرفت خوبی ندارید به خودتان نگویید ” من نمی توانم” یا ” من هرگز انگلیسی صحبت نخواهم کرد”. عدم پیشرفت برای هر کسی ممکن است اتفاق بیافتد.
برای یادگیری سریع انگلیسی، استفاده از تمام جملات و عبارتهای منفی را در ذهن خود ممنوع اعلام کنید. این عبارتها فقط باعث تار شدن عینک فهم شما می شود و شما را متقاعد می کند که رویای انگلیسی حرف زدن شما غیر ممکن است. به جای آن عبارت ها بگویید: “همیشه آسان نیست ولی به زحمتش می ارزد”، ” من خیلی بهتر از چند ماه پیش هستم”. عبارت های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که شما میتوانید به آنها فکر کنید و آنها را شعار یادگیری خود نمایید. پس یادتان باشد که خودتان بهترین دوست و مشوق خود برای یادگیری باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)